21 nov 2017

Snöröjning Vinter 17/18

2017-11-21 08:16

Hej bästa granne! 

Nu faller snön och det är alldeles ljust och härligt! Vi har även i år avtal med Furulunds för snöröjning våde med maskin och för hand. 
Dagar som idag så behöver det plogas precis över allt och det kan därför dröja lite innan första röjning påbärjas. 

Vi har en tolerans på 5cm för snöröjning. Detta innebär att plogning inte är aktuellt först det faller 5cm snö och då skall plogning ske. När snön vräker ned så väntar man ibland med att ploga för att vi inte skall begöva betala för många plogsvängar varje dag! 

Vi hoppas att vi alla har förståelse att första snösmockan ofta kommer lite plötsligt. Inom kort är snöröjarna ikapp och flödet blir mer jämnt. 

Har du/ni synpunkter är ni välkomna att kontakta oss! 

MVH 

Styrelsen 

20 nov 2017

Tillfälliga avbrott i TV och internet.

2017-11-20 12:06

Hej bästa grannar! 

Under fredagen den 17:e och Måndag den 20 november har vi haft tillgälliga och kortare avbrott i tv- och internetanslutningar. Detta på grund av arbete i undercentralerna. Då elmoderniseringen slutbesiktigades slog besiktningsmannen ned på att tv/internetutrustning låg på en grupp med jordfelsbrytare. 
Arbetet som man gjort är att man flyttat ur dessa anslutningar så att tv/internet inte skall påverkas om jordfelsbrytaren löser ut. 

Nu skall allt vara igång igen och ytterligare arbete skall inte behövas för detta! 

MVH 

Styrelsen 

19 sep 2017

Höststäd - 30 September

2017-09-19 09:00

Hej bästa grannar! 

Glöm inte vår höststäddag den 30 september! Ser info i mail och i våra portar! 

Väl mött för lite höstfix den 30 septmber! 

MVH

Trädgårdsgruppen

2 jul 2017

Bokning av tvättid.

2017-07-02 16:05

Hej, 

 

Just nu fungerar endast bokning av tvättstugan via skärmen utanför tvättstugan. Problemet är förhoppningsvis löst under måndagen (3/7) med både bokning via mobilapp samt skärmarna i entreerna. Vi kommer inte åt att uppdatera dessa för tillfället. 

 

Mvh 

 

Styrelsen

 

1 jul 2017

Registrering hos Alltele vid aktivering av bredband

2017-07-01 14:00

Hej bästa grannar, 

Styrelsen har idag hört att vissa haft problem att aktivera/registrera sig i AllTeles portal för att komma igång och surfa. 
Vi har pratat med supporten som säger att de haft några samltal, tyvärr måste aktivering ske från en viss avdelning gällande bostadsrättföreningar som inte har öppet på helgern. 
Ring på suppoten på måndag så hjälper de er att felsöka. För de flesta verkar registreringen har fungerat felfritt. 

Se så att ni inte har brandväggar eller inställningar som blockerar pop-up fönster när ni skall registrera er! När ni öppnar en webbsida och har kopplat in er i uttaget så ska ni automatiskt bli sända vidare till registreringssidan. Utan att ha registrerat sig kommer man enbart till Alltele´s hemsida. 

MVH 

Styrelsen